Engin Özpınar » Makale Analiz » Manşet » Orta Doğu

Yine Pis Bir İş, Yine Suudi Arabistan ve Katar

Ekim 2, 2012   ·   0 Comments

El Arabiya Televizyonu’nun bomba(!) haberi şöyleydi: “Türk pilotlar sağ kurtarıldı ama Rusların emriyle öldürüldü ve naaşları denizin dibine bırakıldı.”

Tabii ki Moskova, El Arabiya’nın yayınına tepki gösterdi. Ama aslında merak edilen Ankara’nın tavrıydı. Putin, Türkiye ile Rusya’nın arasını açmak amacıyla böyle bir haberin tezgahlandığını düşünüyordu.

Ankara da tezgahın farkındaydı ki Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Dış İlişkiler Başdanışmanı İbrahim Kalın Twitter’dan bir mesaj gönderdi. Kalın “El Arabiya’nın yayınladığı belgelerin uydurma olduğu açık. Böyle devlet belgesi, gizli talimat, istihbarat notu olmaz” diyordu. (Haber Türk, 1 Ekim 2012)

Dışişleri Bakanlığı yetkililerinin de “iddiaları mantık dışı” kabul ettikleri anlaşılıyordu. Demek ki sağduyu, El Arabiya Televizyonu’nun Türkiye’yi kışkırtmaya yönelik haberine prim vermeyecekti.

Rusya’nın Sesi’ne göre, El Arabiya haberini tezgahlayanlar bir taşla üç kuş vurmak istemişlerdi.

İlki, Türk Genelkurmay Başkanlığı’nı kuşkuya düşürmekti.

İkincisi, BM Güvenlik Konseyi ile işbirliği halinde sürdürülen Suriye Dörtlü Temas Grubu toplantılarından Türkiye’nin koparılmasını sağlamaktı. Kahire, Ankara ve Tahran anlaşmışlar ve Suudi Arabistan’ı da davet ederek Suriye sorununa özgün bir çözüm getirebilmenin yollarını aramak istemişlerdi. Nedense Riyad ilk iki toplantıya katılmadı. Tabii bu Batı’dan bağımsız oluşum ne ABD’nin ne de AB’nin işine geliyordu. Suudilerin tutumunu belirleyen de olasılıkla bu durumdu.

Üçüncüsüyse Suudi Arabistan ve Katar’ın, Mısır ve İran’ı işe karıştırmadan Esad’ı halletme sevdasıydı.

Bunu nasıl yapacaklardı?

Önce Ürdün üzerine bir oyun kurmuşlar ama başaramamışlardı. Şimdi de Türkiye’yi ikna etmeye çalışıyorlardı. El Arabiya haberine gelen tepkilerden sonra bu oyunu da kazanamayacakları ortaya çıktı.

Peki, El Arabiya televizyonu kimin kanalı? Birleşik Arap Emirlikleri’nden yayın yapan kanalın Suudi Arabistan’a ait olduğunu ileri sürenler var. Ancak kanalın Suudi Arabistan ve Katar tarafından ortaklaşa finanse edildiği ve yönetildiği de güçlü bir olasılık olarak gündemde.

Dikkat çekici bir durum: Bu iki ülke, Kuzey Afrika’daki isyanların başlangıcından bu yana tüm pis işlerin içinde görünüyor.

Suriye’deki katliamlarda, akan kanda, halkın yerinden yurdundan edilmesinde bir numaralı suçlular Suudi Arabistan ve Katar olmasın? Libya’da Batılıların yanında bu iki ülke vardı ve neler yaşandığını biliyoruz. Suriye’de de karşımıza çıkarlarsa şaşırmayalım…

 

Engin Özpınar

Olay Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni

Yazarın tüm yazıları için tıklayın. / Yazara E-Posta atamak için tıklayın.

Engin Ozpinar (90 Posts)

Gazeteci ve Olay Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni.


By


Readers Comments (0)